Sırbistan macerası






Herkese merhabalar,







Sizlere geç kalmış bir post yazıyorum. Geciken postum ise sırbistan eğitimim. 10günlük bir süreç için gittiğim Sırbistan'da neler biriktirdim neler. 

Öncelikle gitmeden önce çok buruk ve kaygılıydım. Nedeni ise,tanımadığım bir ülke ve buradan uzaklaşmaktı. 

Ama Novi Sad inanılmaz samimi ve güzel geldi bana. 
Mimari için demeliyim ki,tarihi doku ve binalara dokunulmamış ve tarih buram buram hakim şehirde. 

Esnafı için,ingilizce bilmeyen ama yardımcı samimi bir esnaf halkı vardı. 

Cafe,bu sektör çok yaygın ve talepkardı. 

Süpermarket anlayışı bizden çok farklıydı 
 
Yemek,işte bu konu tamamen bizden farklı. Bir anda bir yemek gelebilir önünüze bir tavuk ızgara üstüne sarı fasulye ve patates karıştırılıp püre yapılmış öyle sunulmuş. Yada yuvarlak hamurlar tavuk parçaları ve mantar bulamaç yapılıp servis edilmiş. Bunlar olağan. Ama en yaygın fast food anlayışı. Tamamen böyle bir durum söz konusu. 

Şehirde ve ülkede en uygun fiyatlı ürünler çikolatalar,bal,alkol denilebilir. Unutmadan sigaralarda buraya nazaran daha uygun. 

Novi Sad kültür merkezi ise bizi ağırlayan,ev sahibeleri. Hepsi bir harikaydı. Inanılmaz samimi içten ve gerçek.  

Bütün katılımcılar çok samimiydik. Gercekten çok memnun kaldım. Oda arkadaşlarım. En güzel şansım Azeri arkadaşım Jale idi. 

Anlayacağınız cebinde bir ton dost ile döndüm ülkeme. 

O kadar güzel etkinliklerimiz oldu ki. Tatlılar yaptık kendi kültürlerimizi tanıttık ve niceleri hepsi çok güzeldi :) resimlerden belli mi? 



Politika anlamında bizleri çokta çekiştirdiler bu da bir gercek. 

Ama ne yalan söyleyeyim bizim ülkemiz bir farklı. TÜRKIYEM. 

Herkese sevgi dolu günler. Öpüyorum ! 


















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pizza Locale

Tuğba Ünsal'ın müthiş seçimleri